ensommaritrondheim.blogg.se

18/7

Publicerad 2013-07-18 10:54:37 i Allmänt, Ida,

Jag har ALDRIG varit med om att det varit såhär dåligt väder så länge. 10-15 grader och regn var eviga dag. 10 grader i vattnet om man skulle vilja ta sig ett dopp. Jag önskar att det bara blir liite varmare och lite sol för den här staden är så fin då. Känns som att man missar så mycket av den när det bara öser ner. Nu är det snart halvtid för mig här. De andra har redan passerat det. I början fick jag en klump i magen varje gång jag tänkte på att jag skulle spendera en vecka helt själv här. Det får jag inte längre. Jag börjar redan få separationsångest. Tiden går så fort och jag kommer sakna allt...jobbet, huset, staden och människorna. Samtidigt som jag längtar hem också. Speciellt efter igår när lilla Wilhelm föddes. För en vecka sedan föddes lilla Elise så nu finns det två nykläckta bebisar att träffa i augusti. 
 
I morgon kommer Christian hit och det ska bli så kul. Tror han kommer passa in bra i vårt kollektiv. Vi ska ut och äta alla sex på lördag kväll. På en restaurang som ligger i ett torn med utsikt över hela Trondheim. Sen blir det kanske en sväng ut på byn. Förra lördagen var vi ute på byn. Alla utom Felicia som jobbade natt. Det var ganska kul faktiskt, bra musik. Om trøndersk kan vara svårt att förstå är det inget mot fylletrøndersk :)
 
Nu är Ella och Linn på jobb. Själv går jag kvällsvakt idag och Felicia Och Moa har jobbat natt och ligger och sover. Nu är spørsmålet om jag ska ge mig ut på en dyngsur löptur eller om jag ska plugga lite medicin i soffan med de nya doftljusen från IKEA och pulverkaffe som faktiskt är gott. 
 
 
 
 
 
 
 
Raindrops keep fallin' on my head
But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red
Cryin's not for me
'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin'
Because I'm free
Nothin's worryin' me
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-18 22:44:13

Tror nog att temperaturen stiger och solen glimmar till innan helgen är över. Önskar att ni kunde byta väder med Östergötland en dag. Hoppas soliga och festliga bilder från det fina Trondheim dyker upp inom kort.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela